• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

ABC gaga, czyli dadaizm nju century

Kategorie postów

  • Filmy i trailery (30)
  • Muzyka (4)
  • Pojazdy (12)
  • Programy TV (6)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Kategoria

Pojazdy, strona 1


< 1 2 3 >

Demonstracja systemu ABS

Poniżej filmik sponsorowany przez Continentala, reklamujący zalety systemu ABS:

 

06 kwietnia 2009   Dodaj komentarz
Pojazdy   filmy   prezentacja   system abs   bezpieczna nauka jazdy  

Limuzyny w akcji

Limuzyna Terminatora:

Limuzyna Ferrari? Czemu nie...

Ford F150.....

 

43-calowa plazma w limuzynie

 

Jet-doors w limuzynie Q7

 

Mercedes GL450

 

Po tym filmie warto się zastanowić, jaką pracę wykonują kierowcy limuzyn...

 

06 kwietnia 2009   Dodaj komentarz
Pojazdy   wypadki   nauka jazdy   limuzyna  

Hummer i różne młotki

Jak przewrócić Hummera jedną ręką? Odpowiedź poniżej:

 

Tego jeszcze nie było! Latający Hummer na planie filmowym:

 

Hummery potrafią nie tylko latać, ale i skakać. Czego Amerykanie nie wymyślą, żeby być jeszcze bardziej stup....d:

 

Jak postawić Hummera w pionie?

hehehehe....!

06 kwietnia 2009   Dodaj komentarz
Pojazdy   samochody   humer   jeep   jazda ekstremalna  

ABS w samochodach

System ABS uniemożliwia zablokowanie koła podczas hamowania. Zapobiega ściąganiu samochodu na boki oraz utraty panowania nad samochodem. Teoretycznie, droga hamowania samochodu wyposażonego w system ABS jest krótsza od drogi hamowania analogicznego pojazdu bez ABSu. W praktyce różnica ta jest uzależniona w dużej mierze od umiejętności kierowców i warunków na drodze. Podczas hamowania bez abs zaleca się hamować pulsacyjnie, jeśli sytuacja wymaga natychmiastowego zatrzymania auta. W momentach silnego naciśnięcia hamulca uzyskuje się dużą siłę hamowania, a w momentach puszczenia niesymetria oporów toczenia hamuje ruch poprzeczny samochodu, umożliwiając jego sterowanie. W momencie zablokowania kół jednej z osi, samochód traci sterowność i zaczyna poruszać się prostopadle do kierunku ruchu.

System ABS imituje proces hamowania pulsacyjnego, lecz robi to niezwykle precyzyjnie i pozwala na utrzymania sterowności na poziomie 70-80 procent. Inaczej mówiąc, współczynnik poślizgu wynosi 20-30%.

Kontrola prędkości obrotowej koła steruje siłą hamowania z dużą dokładnością. W momencie zablokowania któregoś z kół, system zwalnia siłę hamowania, aby koło zaczęło się znów toczyć. w chwili złapania przyczepności, siła hamulca zostaje zwiększona.

W niektórych przypadkach, system ABS może znacząco wydłużyć drogę hamowania. W przypadku, gdy hamujemy na nawierzchni, która pokryta jest cienką warstwą śliskiej materii, ABS może uznać, że należy odpuścić hamowanie. Doświadczony kierowca przytrzymałby hamulec do momentu, aż koła przetrą śliską materię i siła tarcia zwiększyłaby się z powodu dotarcia opon do nawierzchni o dużej przyczepności.

Droga hamowania przy zmianie prędkości 80-0 km/h

Zablokowane
koła
ABS
sucha jezdnia 45 m 32 m
śnieg 53 m 64 m
lód 255 m 404 m

Droga hamowania samochodu wyposażonego w system ABS:

Droga hamowania samochodu bez ABSu:

 

Jak widać, pojazd bez systemu ABS zatrzymał się na przeszkodzie, chociaż droga hamowania była krótsza.

Instruktażowe demo zza Oceanu:

 

06 kwietnia 2009   Dodaj komentarz
Pojazdy   nauka jazdy   pojazdy   abs   hamowanie   nauka hamowania  

18litrowy silnik Cat v8

18litrowa ciężarówka przemierza góry z 80 tonami na plecach.

Kto chciałby zmienić koło?;)))

25 marca 2009   Dodaj komentarz
Pojazdy   cat   v8   ciężarówka  
< 1 2 3 >
1 | Blogi